تقویت ایمان و خلاقیت شعری در محور برنامه‌های باشگاه شعر رشد

تقویت ایمان و خلاقیت شعری در محور برنامه‌های باشگاه شعر رشد
نخستین نشست فصلی مربیان و مسئولان باشگاه شعر رشد حوزه هنری خراسان شمالی با حضور فعالان ادبی، بر محور تربیت شاعر نوجوان و جریان‌سازی فرهنگی برگزار و بر ضرورت پیوند «ایمان» و «هنر» در پرورش نسل تازه شاعران تأکید شد.
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر :  ۳۵۳۸۸۸

به گزارش واحد رسانه و جریان‌سازی حوزه هنری خراسان شمالی، نخستین نشست فصلی مربیان و مسئولین باشگاه شعر رشد روز سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۴ با حضور جمعی از شاعران، مدرسان و فعالان تربیتی برگزار شد. باشگاه شعر رشد با هدف کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان شکل گرفته و اجرای این مأموریت به مجموعه مردمی «انجمن ادبی رهان» سپرده شده است.

در ساختار جدید باشگاه، سیدباقر سیدی‌زاده به‌عنوان مسئول باشگاه، استاد اباصلت رضوانی، مرضیه براتی و مرتضی گریوانی به‌عنوان اعضای شورای راهبردی و مرتضی داوری و ضحی نظیفی به‌عنوان معاونان انجمن معرفی شدند. همچنین علی داوری دبیری انجمن‌های پسرانه و یاسمن‌زهرا نظیفی دبیری انجمن‌های دخترانه استان را برعهده گرفتند. در دوره‌های آموزشی باشگاه نیز از حضور میثم آذری و فاطمه وحدانی به‌عنوان مدرسان جلسات شعر استفاده خواهد شد.

سیدی‌زاده در نخستین نشست، ضمن تبیین ضرورت تشکیل این جلسات، برنامه‌های جامع باشگاه برای سامان‌دهی آموزش، کشف استعدادهای نوجوان و جریان‌سازی ادبی را تشریح کرد.

در ادامه، استاد اباصلت رضوانی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری این مجموعه، بر اهمیت همدلی و وحدت در مسیر فعالیت‌های ادبی تأکید کرد و گفت: «رمز موفقیت، در کنار هم بودن است؛ اگر با هم باشیم، معنا و هویت پیدا می‌کنیم».

او با اشاره به دو بُعد ظاهری و باطنی فعالیت ادبی افزود: «مهارت شعری به‌مرور حاصل می‌شود، اما آنچه اصل است، جهان‌بینی و باور شاعر است. باید باطن خود را با ایمان بسازیم و سپس آن را در قالب شعر بروز دهیم». رضوانی همچنین با اشاره به آیه «الشعراء یتّبعهم الغاوون» تأکید کرد که شاعر برای رهایی از سرگشتگی، نیازمند تقویت بعد ایمانی و معنوی خویش است.

در بخش دیگری از نشست، عابد شیرمحمدیان، از فعالان حوزه تربیت، درباره نقش جریان‌سازان تاریخ، الزامات جریان‌سازی، نسبت تربیت و شعر و تأثیر این پیوند در ایجاد حرکت‌های فرهنگی ماندگار، نکاتی را مطرح کرد.

در پایان جلسه، مرضیه براتی، مرتضی گریوانی، میثم آذری، مرتضی داوری و فاطمه وحدانی دغدغه‌های خود را در حوزه شیوه‌های آموزشی و ارائه رویکردهای نوآورانه برای تربیت شاعران نوجوان بیان کردند و پیشنهادهایی برای بهبود روندهای آموزشی مطرح شد.

ارسال نظر