به گزارش واحد رسانه و جریانسازی حوزه هنری خراسان شمالی، این اثر نمایشی که به نویسندگی سیدمهدی کشمیری و کارگردانی مهدی فخرانی توسط واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان تولید شده است، به روایت داستان شهدای دانشآموز مدرسه شجره طیبه میناب میپردازد.
نمایش خیابانی «به رنگ ارغوان» شب گذشته، دهم فروردینماه، در شهرستان جاجرم اجرا شد و توانست با موضوع حماسی خود، مخاطبان را با قصههای شهدای دانشآموز آشنا کند.
« به رنگ ارغوان» برداشتی نو از زندگی و شهادت دانشآموزان مدرسه شجره طیبه شهرستان میناب است. در این نمایش، یک شخصیت اصلی، وسایل و لوازم به یادگار مانده از این دانشآموزان شهید را به میان صحنه آورده و هر کدام از این یادگاریها را با بیان روایتی تأثیرگذار، خاطره و داستان زندگی آن شهید را برای حضار زنده میکند. استقبال خوب مردم جاجرم از این اجرا، نشان از اهمیت موضوع و تأثیرگذاری نمایش بر روح و روان مخاطبان داشت